Lycka

Luck is what happens when preparation meets opportunity

onsdag 15 september 2010

Urkraft

Efter en hel dag inomhus längtar jag för ovanlighetens skull ut till skogen. Jag gillar att gå i skogen, men jag brukar nog inte längta dit. Luften är så skön i skogen när det doftar tall, gran, nedfallna löv, svamp - ja eller vad det nu är som luktar.
Jag vet inte hur det är för er andra, men ibland när jag går i skogen och det är så där skogstyst (det vill säga allt man hör är fåglar, knakande träd, fötterna som trummar mot marken, kanske en bäck som porlar och inte ett enda knyst hörs ifrån den mänskliga civilisationen (förutom fottrampet då)), så känner jag livet i mig (som Madicken visst sagt före mig).
Jag kan känna hur allt hänger ihop och att jag är en del av allt och det är en rätt häftig känsla.
Det är nog det jag längtat till idag att känna att det hänger ihop och det hänger inte på hur snabbt mailen kommer fram...
Ha en god afton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.