Lycka

Luck is what happens when preparation meets opportunity

onsdag 5 januari 2011

Gott Nytt År!


Ja, gott nytt år på er kära vänner! Nyårsafton firades traditionsenligt med kalas på dagen för en av barnens kusiner som fyller denna fyrverkerifyllda dag. Grattis till tonåringen! På kvällen lagades det fin mat hemma och klockan hann att bli halv tre innan vi stupade i säng efter en massa ätande, fyrverkerier, spel och film. Bara treåringen la sig tidigare (typ halv två...). Sedan blev det faktiskt sovmorgon för alla i familjen vilket är ytterst sällsynt. Själv vaknade jag nog först, men låg kvar och bara mornade mig. Näst därefter vaknade femåringen och då var klockan redan 10:30! Lyx!

Här har inte datorn används så flitigt direkt. Men inte har jag legat på latsidan för det. Jag håller på att förbereda lagerröj! På lördag och söndag har jag öppet i brygghuset bakom butikshuset och då finns chans att fynda rejält. Då ska jag nämligen sälja ut massor av varor som fanns i butiken (Sahlströms Presenter och sånt) när jag köpte huset. Det är en massa prylar: leksaker, krukor, väskor, badgrejer mm mm mm. Otroligt låga priser! = ) Massor av varor för bara 5 kronor/styck.

Idag har jag öppet i vanliga butiken 13-17, imorgon och på fredag 10-13.
På lördag och söndag har jag inte öppet i vanliga butiken utan kör bara lagerrensning i brygghuset 10-15.

Nu ska jag ta ett kik genom butiken och se vad jag kan hitta på där.
Vi ses!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.