Lycka

Luck is what happens when preparation meets opportunity

måndag 21 mars 2011

Själavård och utbildning

Jag har haft en helt underbar kursvecka med underbara kurskamrater, god mat och massor av bra saker för själen. Det var vecka 2 i min symbolpedagogutbildning som sträcker sig över två år med totalt sju kursveckor.
Denna vecka har vi jobbat med berättande. Vi har skrivit berättelser, dikter och sagor, berättat berättelser, dikter och sagor, lyssnat, delat, dansat, tolkat dito.. Allt under trygg ledning av Maj och Åke som driver Symbolon.
Nyfiken? Gå in på Symbolons hemsida.
Tänkte lägga upp lite bilder, men inser att jag inte har överföringskabeln tillgänglig, så det får bli en annan gång.

Min snälla mamma höll ställningarna i butiken på torsdagen och fredagen och det var ju bra att det kunde vara öppet trots att jag var iväg.
På lördagen stod jag där själv igen och kände mig smått förvirrad. Att ha varit insvept i ett kurstäcke en hel vecka med kass täckning på mobilen är en lisa för själen men gör också att jag så smått tappade verklighetsuppfattningen. = )
Men nu är jag i snurret igen! Ha det fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.