Lycka

Luck is what happens when preparation meets opportunity

onsdag 20 oktober 2010

Allt är möjligt om man bara tror

De hinder som ofta ligger i vägen för att vi ska förverkliga våra drömmar vart kommer de ifrån? För om man bara tror så är allt möjligt? Eller? Om man bara tror att något ska gå bra och är beredd att ta de chanser som finns, eller kanske skapa chanser så går nog det mesta med en gnutta vilja.
Jag tycker att det är svårt att ge järnet för en dröm. Inte när jag väl gett mig in i den, men steget eller stegen före. När jag bestämde mig för att våga satsa på att starta eget företag och öppna en butik så gick det fort och enkelt. Det betyder inte att jag inte är orolig och det betyder inte att jag vet att vägen kommer vara spikrak (snarare krokig, sned och vind som butikshuset...), men beslutet kom snabbt och bestämt.
Eller det gjorde det ju inte eftersom detta är en dröm jag haft sedan årtionden tillbaka. Drömmen var inte att just ha butik utan att få jobba med något kreativt och skapande. Inredning har varit en del av det intresset. När huset som butiken ska ligga i blev till salu så tänkte jag -Nu eller aldrig! Nu är bra, aldrig är dåligt! hihi

Luck is what happens when preparation meets opportunity

Att tro på sig själv är en egenskap som en del har med sig som den självklarhet det egentligen är:



Att vara ödmjuk inför framgång är en gåva lika stor.



Du vet väl om att du är din egen lyckas bästa smed!

Kraam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.