Lycka

Luck is what happens when preparation meets opportunity

fredag 29 oktober 2010

Sorry

Om man kliver ända fram till butiksentrén möts man av denna skylt. Jag har ju sagt att jag vill öppna i början av november och det vill jag fortfarande, men börjar inse att det kanske inte kommer att bli så. Det är en del kvar. Elen behöver bli färdig (killarna från Annebergs El sliter som vargar på dagarna med att komma igenom de tjocka timrade väggarna och sedan med att försöka få ett snyggt och "rakt" resultat i ett snett hus, men det blir väldans fint), telefonen ska dras in igen, bredbandet kopplas upp, de nya elementen ska kopplas ihop med nya rör och vi har målning av golven kvar (tre lager) och lite annat innan jag kan börja plocka in grejer...
Det är slitigt, men jättekul!
Att öppna nästa vecka känns inte rimligt och veckan därpå är jag på kurs måndag till fredag. Jag inser att det blir kanske i mitten av november, men jag återkommer när jag vet mer.
Idag fyller minstingen 3 år! Hello Kitty-glassar är med till dagis och finaste klänningen med mammelucker under är på = ).
Själv får jag ta en "lunch" på stan och köpa någon mer present. Jag var inte så förberedd på födelsedag som jag trodde... hmmm. Men jag vet precis vad jag ska köpa - kläder! När jag kollar i hennes garderob är det antingen de somrigaste kläderna eller några ärvda plagg från storebror jag ser så där behöver det uppdateras. Det ska bli skoj!

Ha en underbar dag kära vänner! Jag är glad över att ni tittar in!

2 kommentarer:

  1. Hej hej,
    Gratta födelsedagsbarnet från mig och Camilla!
    Ska bli kul att se affären.

    SvaraRadera
  2. Det ska jag göra! Kom förbi när ni kan o vill! kram kram. hälsa frugan

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.