Lycka

Luck is what happens when preparation meets opportunity

torsdag 14 oktober 2010

Tak och vägg

Vi jobbar på......trots att vi firar frukt/blomsterbröllopsdag idag.

Efter att ha tagit bort obehandlade, "sticksiga", gulnade furubrädor i taket hittade vi spånskivetak och under det fanns gulmålad pärlspont. Dessa lager var inte i så bra skick att de gick att använda tyvärr.
Eftersom vi inte vet vad som kan titta fram därunder (eg över det...) får de senare två lagren vara kvar.
Det är inte bara till att börja spika i detta gamla hus. Allting är snett och skevt och man får lägga emellan passbitar både här och där. Slutresultatet blir inte heller rakt och korrekt eftersom vi måste anpassa oss efter sneda fönster, nedhängande tak och lutande väggar. Ibland blir man nästan sjösjuk av att titta på alla vinklar och vrår. haha = )

Jag har ägnat mig åt kvistlackering och sedan grundmålning av takpanel (planhyvlad gran)
sedan har maken och min pappa snickrat upp den i taket.



Vi har också haft två duktiga och trevliga puts/murarkillar hos oss idag. Bilder på deras jobb kommer kanske imorgon.
Nu ska jag ta och krypa till kojs för att få min skönhetssömn! God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.