Lycka

Luck is what happens when preparation meets opportunity

onsdag 3 november 2010

det kommer mera ... - en annan dag

Halloj där ute i höstvädret!
Eller egentligen halloj där inne i slott och koja! För om ni inte sover så är ni säkert inte ute nu... eller?

Jag ska gå och lägga mig nu (skulle gjort det för längesedan, men fastnade vid min dator) och kände att jag inte har lagt ut något om hur det går i butiken.
Jag har fotat en del, men de bilderna får ni ta del av en annan gång.
Mannen och min far har målat butiksgolvet tre gånger (!) vid det här laget och det blev väldigt fint. Med de ljusa väggarna till blir det ett helt annat hus. Målade golv känns onekligen mer lättskött i en butik än skurgolv...
Telefonen är klar att använda, bredbandet funkar...
Idag har jag varit en sväng på Ikea och inhandlat lite "lagerhyllor", porslin och glas och sånt som jag behöver ha själv i butikens kök (även maken fick pallra sig dit för att hjälpa mig att få ut grejerna ur butiken och se till att de kom hem också) . För äta måste jag ju göra och då inte bara från pizzakartonger är det tänkt. = )
Det har blivit mycket hämtmat såsom pizza och hamburgare under tiden som vi har grejat. En och annan burk med gulaschsoppa har också slunkit (heter det så???) ner med färska baguetter från Köp'et. Ja och några munkar, choklad och annat gott. hihi!
Sov gott!

1 kommentar:

  1. Hej Åsapåsa!

    Trevlig blogg! ska försöka läsa lite mer av den senare. Jag är ju så vansinigt sugen på bilder utanför huset. Hälsa mannen!
    Kramar från Kreta

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.