Lycka

Luck is what happens when preparation meets opportunity

söndag 14 november 2010

barnens rum

De små barnen delar sovrum. På så sätt har de ett rum till som fungerar som lekrum. Lekrummet, som är ett ganska stort rum med ryggåstak, har vi delat av med en vägg som inte går ända upp till tak (för att släppa in max ljus från rummets enda fönster som ligger i ena änden av rummet). Den halvan man kliver in i är svart och vit och nästa del (den med fönstret) är väldigt färgglad.
Eftersom jag älskar att möblera om och fixa och nu går i väntans tider på att få ta hand om inredningen av butiken (ja nu go' vänner blev ni allt lite förskräckta - jag väntar INTE barn utan går och väntar på slutklämmen av fixet i butikshuset!) så var jag bara tvungen att släppa loss lite av min inredningsenergi på hemfronten. De små barnens sovrum blev ett mindre lekrum och det stora lekrummet är numera deras sovrum där de har varsin del, men ändå tryggheten att dela rum.
Tavellisten som tidigare rymde en massa småbilar är numera en boklist

Minikök från Ikea med hempyntade burkar

Här står vår Pezfigursamling på några tavellister i den svartvita delen av rummet
Det gäller att vara snabb med kameran när man har gjort fint för det dröjer sällan länge innan allt är huller om buller igen. Lilltjejen älskar att packa väskor och påsar och brukar tömma leklådor, hyllor och annat på nolltid. Men hon är inte lika snabb med att ställa/lägga tillbaka saker när leken är slut. Det känner ni säkert igen om ni har barn eller brukar umgås med dem. Fast om jag tittar på mig själv så lägger jag saker lite överallt också utan att plocka undan efter mig- faktiskt! = )

Ha det så fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.