Lycka

Luck is what happens when preparation meets opportunity

lördag 13 november 2010

En underbar vecka

Denna vecka har jag varit på kurs från måndag till fredag. Det har varit en omtumlande och intensiv vecka med fantastiska möten! Det var den första veckan av sju på en symbolpedagogutbildning som sträcker sig över två år.

"En symbolpedagog använder symboliska uttryckssätt för att få människor att växa och utvecklas. Drömmar, bilder och berättelser lyfter fram sidor av oss själva som vi normalt inte har tillgång till. När det fungerar som bäst ger det överblick, mening och en riktning i tillvaron. Skolbarn kan plötsligt koncentrera sig, arbetare och tjänstemän kan se en mening med det de gör, kreatörer blir mer kreativa."
Den beskrivande texten kommer från Symbolons hemsida. Känner du dig nyfiken kan du kika in här:
http://www.symbolon.se/

Jag har gjort så mycket roligt! Jag har lärt mig en massa nytt! Jag har ätit så god mat (Tack för det Siv!)! Jag har skrattat, gråtit, dansat, målat och en massa annat under ledning av Maj och Åke, som varit fantastiska! Det har varit en vecka som verkligen ruskat om mig (och de andra tror jag) på djupet...

Det känns som om hur jag än formulerar mig kan jag inte få ihop en vettig beskrivning på allt, men det har varit väldigt bra! = )

Nu är det till att smälta alla intryck och använda all ny kunskap i mitt liv!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.