Lycka

Luck is what happens when preparation meets opportunity

söndag 14 november 2010

och på't igen

Framsidan efter att vi tagit bort buskar, träd och annat, men innan belysningen kommit på plats.

Mitt eget fix med butiken har således legat nere denna vecka. Det har inte hindrat maken och min far från att bära in möbler (enligt min skiss) och göra lite annat som behövdes göras medan jag var borta. Varor har anlänt även om jag inte varit där och skuttande tagit emot dem.
Bland annat har zinkhuslyktor från Walther & co anlänt. Det har kommit fler inropade auktionsfynd...
Ja, det börjar bli ganska fullt på övervåningen med alla kartonger.

Doktorsväskor i plåt från Jabadabado

Gamla registreringsskyltar och gamla resväskor
Gissa om det kliar i fingrarna att få packa upp allt och hitta de rätta platserna till varor i butiken. Jiiha!
Spotlights har installerats i taken (där takhöjden tillåtit det) och utebelysningen på fasaden är klar. Nu ser det inte längre ut som ett svart hål i Sandareds centrum för de som åker, går, cyklar eller springer förbi. Hurra för det! Nu ska vi bara få till resten av innebelysningen i butiken och få ner några stolpar i trädgården också.

Som det känns nu blir det nog premiär för butiken första adventsveckan... Men om det återkommer jag såklart!

Butikens hemsida ska fixas också. Där kommer det att gå att läsa om öppettider bland annat. Eftersom det är jag ensam som kommer att jobba i butiken så är det bäst att slänga ett öga på hemsidan innan man ger sig iväg till mig. Om jag måste vara hemma med sjuka barn t ex så kommer butiken att vara stängd tyvärr. Men vi får hoppas på en sjukdomsfri framtid för familjen! = )

Må så gôtt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.