Lycka

Luck is what happens when preparation meets opportunity

söndag 28 november 2010

första advent

Då har vi kommit till första advent. Nu börjar den härliga tiden med julen tycker jag. Alla förberedelser; julklappar som ska planeras, köpas och smusslas med, pepparkakor som ska bakas och ätas; adventspyntet som får komma fram och lysa upp tillvaron; julkort ska skickas ochh mottas; utefåglar ska matas...

Butiken har varit öppen några timmar idag och jag insåg att här i Sandared sover man lite längre på söndagsmornarna, sedan tar många en stärkande promenad och de som kvistade in till mig fick lite värmande glögg och pepparkakor i magen innan de begav sig ut i kylan igen.

Det är verkligen vackert ute nu när det varit så kallt så snön lyser som hav av diamanter. Lite pulkaåkning hade varit kul om man hunnit och orkat med.

Lite mör känner jag mig efter de första öppetdagarna i butiken. Det har varit rätt mycket fixande det sista och idag när jag kom hem och mannen tände en brasa och lilltjejen klättrade upp i knät för att gosa så insåg jag hur trött jag är... = )

Men härligt trött! Glatt trött! Såå otroooligt trött.
ZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZzzzzzzzzzZZZZZZ

*Snark*

Om du kommer förbi butiken (öppet torsdag-fredag 12-17 och lördag-söndag 10-14) så finns det massor av mysiga zinkhuslyktor från Walther & co, textil från Nyblom & Kollén, underbara spetsnattlinnen från danska Natt, fantastika tunikor från Du Milde, skönt romantiska kläder från Tina Wodstrup, prilligt porslin från danska Falby och mycket mycket mer! Sedan har jag tre underbara inredningsböcker: Romantiska hem & inspiration i vitt, Lev vackert och Lantlig Charm - perfekt julklapp till alla inredningsnördar som kan drömma sig bort i timmar med böckerna i handen. Jag har också precis fått in Ellen Dyrops böcker! (Oj vad jag gick igång nu, jag som nyss var såå trött... haha)
Bilder inifrån och utifrån butiken kommer de närmaste dagarna.
Välkommen!
Må gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.